Dashboard | +Follow
Shut Up Then Smile
Kegilaan
23 May 2011 • 7:08 PM • 0 comments

Boring nya bila cuti sem nie..xtaw nk wt apa..nk kluar jumpa kwn2 msa zaman sek dulu pn mlas..huhu.dalam msa dua ari aku hbis bca 2 buah novel..actually,aku mmg gler baca novel dari aku sek mngah lg...

             *Wasilah Cinta Weera*

       
Sebuah kisah yang sarat makna kasih sayang sesama manusia. Ia menawarkan keharuan ikhlasnya perhubungan antara Weera dan Ray, dua sahabat yang disalah erti hubungan hanya kerana mereka lelaki. Namun pada mereka setiap manusia boleh berbicara soal keteguhan hati, kasih dan keikhlasan asalkan ia kerana Allah.



Ujian Tuhan akhirnya menyentuh Weera. Fitnah tidak malu-malu menghambur namunWeera tetap teguh kerana dia percaya ujian mendatangkan kebahagian untuk sesiapa yang mengertikannya.


Pengertiannya, menitis lembut pada kata Wasilah Cinta Weera.

                      *Sara Kirana*

Kisah ini berkisarkan Sara yang sudah berkahwin dgn Zulfakar. Hidupnya sebelum berumah tangga amat memilukan. Dia jadi mangsa deraan emosi dan fizikal ibu tirinya. Dia telah dijual kepada sebuah keluarga yang kaya raya. Disebabkan wajahnya seiras wajah anak mereka yang baru meninggal dunia, Pn. Zulaikha dan Hj Salam mengahwin kan dia dgn anak sulung mereka, Zulfakar. Sbg isteri, Sara amat mengagungkan Zulfakar. Ntah la pompuan yg macam mana lagi Zul tu nak, baginya Sara membosankan dan Elly, kekasih lamanya jauh lebih baik dari Sara. Setelah Elly meminta cerai dari suaminya, Zul turut menceraikan Sara walaupun simpati dan kasihannya menggunung buat Sara yang naif dan kini berstatus janda. Dia mengahwini Elly dan Sara membawa haluan sendiri.


Zahrin, adik Zulfakar masih menuntut (salah satu sebab mengapa dia bukan calon terbaik utk memperisterikan Sara masa Pn Zulaikha dan Hj Salam mahu Sara menjadi menantu mereka) sudah lama jatuh hati pd Sara. Namun belum sempat kasih dijalin, dia ke luar negara utk menyambung pelajaran. Sara membina semangat dan meneruskan hasratnya utk berkarya tapi karyanya diciplak oleh penulis yg bernama besar. Dugaan besar buatnya yang baru menjejak anak tangga pertama dlm bidang penulisan.


Kepulangan Zahrin meletakkan Sara yg sudah terkenal sbg 'Sara Kirana' dalam situasi dilema. Sayangnya ada pada Zahrin tetapi bagaimana dgn kedudukannya dalam keluarga mereka apabila kembali sbg menantu anak kedua keluarga itu. Hj Salam dan Pn. Zulaikha sudah nampak konflik yg bakal timbul tapi Zahrin siap melancarkan mogok ala2 mogok lapar gitu kalau keinginannya tidak dipenuhi. Maka Sara disunting buat kali kedua utk anak mereka yg kedua pula. Citer salin tikar lah pulak tapi kali ni bukan perempuan, lelaki lah pulak.


Konflik hidup Sara bergolak lagi. Zulfakar makin sedar kecantikan sebenar seorang isteri bukan sekadar fizikal dan pendidikannya. Dia tidak dapat mengelakkan diri dari menjeling adik iparnya yg kelihatan jauh lebih bahagia dgn suami barunya. Saya benci Zahrin masa ni.. eee cemburu nya Ya Rabbi.. Dia marahkan Zulfakar tapi tempiasnya pada Sara. eee geram. mulanya saya sudah suka sgt Zahrin yang melayan Sara dgn baik tapi tu la.. cemburu buta, peh tu takmo dengar cakap orang, cakap orang yg tak betul nak pulak dia dengar. Kesian la kat Sara


Hayatilah..

X0X0,Anna_Ilyana



De' Owner♥

Hello,you've stepped onto my blog..Anna is the name.♥ I've born on 2 december 1992 at butterworth,penang.I love my family, my love,and also my friend. Student at Allianze University College of Medical Sciences (Penang).
::This is my site so please respect me::


Daisypath Happy Birthday tickers



ChitChat♥

Jum Ber'BURUNG' biru♥


Tabung Mintak sumbangan♥

-----------------------------------------
Copyright© by Anna Lee 2012
-----------------------------------------